2017. január 25., szerda

Spring Robin




Újabb tavaszi mintát hoztam, melyet tegnap terveztem és hímeztem.
A főszereplő egy kis vörösbegy, aki virágzó tavaszi indák között rakott fészket egy tálban.
Azt hiszem, ez a madárka sokunk kedvence, s néhány érdekességet is kibogarásztam róla.

Kezdjük rögtön a fészekrakással. Általában védett helyeken, hasadékokban, üregekben, odúkban raknak fészket, de az ember közelében kreatív módon befészkelhetnek egy teáskannába, virágcserépbe, a kerti hússütőbe, gépekbe vagy egyéb helyekre is. Ennek fényében már az én madárkám "fészkelőhely"-választása sem túl meglepő.
A mellkasának színére vonatkozóan is születtek magyarázatok. Az egyik legenda szerint az eredetileg barna színű madár a keresztre feszített Jézusnak énekelt, hogy enyhítse szenvedését, s Jézus vére festette a tollait vörösre.
Egy másik szerint a tisztítótűzben (purgatórium) szenvedő lelkeknek hordott vizet, s eközben perzselődött meg a mellkasa.
Nagyon kedvelik a vörösbegyet a britek, franciák, amerikaiak, de szerepel a skandináv mitológiában is. Az amerikaiak úgy tartják, hogy a vörösbegy a tavasz hírnöke, bár ennek a hiedelemnek tudományos alapja nincs.
Egy kis madárcsicsergést -természetesen a vörösbegyét- is hallgathattok a linkre kattintva: https://www.youtube.com/watch?v=8zxWJI74bGE

És mutatom a mintából készült párnát is:









A minta mérete: 80 x 90 öltés
A kész hímzés 13 cm x 14,5 cm
Vászon: 32 count-os Belfast Light Mocha
Fonalak: WDW



Szép napot kívánok! Várjátok velem a tavaszt :)
Eszter


8 megjegyzés:

  1. Egyik kedvencem a vörösbegy!♥
    Gyönyörűek ezek színek, a végeredmény pedig csodás!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, Timi♥ Ez egy gyors, egynapos projekt volt, de nekem is nagyon tetszik a végeredmény. Amikor kezdő pedagógus voltam, volt egy nagyon édes kis olvasmány a vörösbegyről az olvasókönyvben, talán 3. osztályban. Imádták a gyerekek is, én is :) És amit most hozzáolvastam, még kedvesebbé teszi számomra ezt a kis madárkát.

      Törlés
  2. Valóban a tavaszt idézi, ami nagyon jó ebben a hidegben/ bár inkább most legyen ilyen, hisz tél van, mint majd márciusban, mint néhány évvel ezelőtt :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Persze, persze, igazad van... de azért várni lehet...

      Törlés
  3. És egyedül rakja a fészkét? Nagyon édes-kedves ez a mintád is, szépen, aprólékosan kidolgozott a fő motívum.

    VálaszTörlés
  4. Nagyon tetszik♥ ez a kis begyes ♥
    Nem készítesz egy madársorozatot?

    VálaszTörlés
  5. Ma che dolce! Complimenti 💜

    VálaszTörlés