2013. május 11., szombat

Édes kis tévedések

Gondolkodtatok-e már azon, mi hozhatja a múltat igazán emberközelbe?
Nos, a címben a válasz ... legalábbis számomra.

Biztosan feltűnt már nektek, mennyire imádom az antik samplereket. 
Egyszerűen elvarázsolnak, gyakran órákon át bogarászok különböző múzeumok gyűjteményeiben, s egyik ámulatból a másikba esem. "Tanulmányozom " a  hímzések színvilágát, szerkezetét, motívumait, szövegét, összehasonlításokat végzek, s közben érdekes felfedezéseket teszek.
Nemrég egy-két elhibázott részletre bukkantam ( nyilván több ilyen is létezik), melyek rögtön rabul ejtettek. Természetesen kihímeztem én is ezeket az eltévesztett, de ki nem javított mintarészleteket, s közben elmerengtem a készítőik személyén, életén, s a koron, melyben éltek ...

Segítségül: mindkét minta esetében a váza az, ami aszimmetrikusra sikeredett.
Egy lehajtható fedelű kis tasak, valamint egy tűpárna készült a mintákból, a hímzéshez pedig gyönyörű Valdani fonalakat használtam.


 












11 megjegyzés:

  1. Ha olyan a hangulatom én is szívesen nyúlok ezekhez a mintákhoz, pontosan azért amin te is elgondolkoztál.
    Ha belegondolunk akkor nem voltak kész mintaívek a fonalakat is növényekkel festették és a hímzővásznakat kézzel szőtték, az egyenetlenségében rejlett a bája.Az alkotni vágyás benne volt a nőkben emlékezzünk csak a gondos kezek által készített fehér hímzett babaruhákra vagy stafírungokra.
    A kislányokat - ha volt ha nem volt kedvük tanítgatták, leültették varrni, hímezni hiszen egyszer ők is édesanyák lesznek, szükségük lesz a varrás tudományára, növelték a szépérzéküket, igényt ébresztettek a majdani otthonuk szebbé tételére. Nos gondoljunk csak az első lépésekre a " schoolgirl" mintákra amit mai tervezőink is elénk tárnak. Szinte látom az apró vércseppekjel pettyezett vásznat amin talán csak egy virág, egy kutya, egy kislány szerepel nagy igyekezettel hímezve.Az elrontott motívumok -mint nálad a váza -csak bájosabbá, kedvesebbé tették a kész művet.
    Ettől lesznek a régi dolgok emberközeliek: a tévedések, az igyekezet, a kezdetlegesség no meg az egyszeűbb élet aminek hangulata végig vonul ezeken a mintákon vagy kész műveken.
    Most persze kedvet adtál nekem egy ilyen mintájú needlecase ( van magyar neve?) elkészítéséhez❤
    Ezek voltak a reggeli gondolataim, szép vasárnapot kívánok Neked, Eszter!

    VálaszTörlés
  2. Azt persze kifelejtettem a nagy okfejtésben, hogy amiket most készítettél: ❤❤❤:-)

    VálaszTörlés
  3. köszi, Emőke...nagyon szépen kifejtetted, amire utaltam! pontosan ebben rejlik a csoda - nekem is nagy kedvenceim a kislányok ( és nem ritkán kisfiúk) által hímezgetett samplerek

    VálaszTörlés
  4. Én is nagyon szeretek a múltban kutakodni.:)
    Úgy tudom,hogy a foltvarrásban -erre vannak is írott kutatási doksik-,hogy szándékosan ejtettek hibát egy foltvarrott munkában, ezzel figyelmeztetve magukat ,hogy csak isten alkot tökéleteset.

    Nemrégen olvastam és ez teljesen új volt számomra,hogy a gobleine hímzésekben pedig 1 szemet kihagytak.Talán ugyanezért,vagy azért mert ezáltal vált teljesen egyedivé a munkájuk.

    Én sosem szerettem a teljes szimmetriát....Érdekes.

    Gyönyörű a munkád-újra.:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát, a szimmetriával én is hasonlóképpen vagyok...
      Ami pedig a szándékolt hibákat illeti - nagyon is helyénvaló hozzáállás.( Bár manapság sokan gondolják, hogy Istennél is tökéletesebbek.)
      Köszönöm a figyelemreméltó hozzászólást♥

      Törlés
  5. Tényleg csodásak és hangulatosak!

    VálaszTörlés
  6. Molto raffinato il portaaghi dai colori tenui e delicati.
    Bello l'effetto quasi psichedelico delle crocette del vaso del cuscinetto!!!

    VálaszTörlés
  7. A mi jelenünk egyszer ugyanúgy múlt lesz és - bízom benne - hogy lesz, akiugyanígy rácsodálkozik majd a mi esendőségeinkre és továbbviszi ezt a belülről fakadó őserőt, ami a szépség kereséséből fakad.

    VálaszTörlés
  8. A hímzések, a befejezések és a gondolatok is rabul ejtettek... megint nagyon jó volt Nálad :)

    VálaszTörlés